We are proud to present Dutch artist Maan Limburg's unique photo exhibition Without Us, a selection of works from her series The Lost World.
オランダの写真家マーン・リンブルグによる「Without Us(人々の残像)」写真展示を開催します。
Artist Talk: April 12, 19:00~ 20:00 at NININI
Artist Walk: April 12, 20:00~21:00 at 1st streetlamp of Jinny Street Gallery.
パネルディスカッション:4月12、19時〜20時、カフェ「NININI」にて開催
アーティスト・ウオーク:4月12、20時〜21時
Exhibition Statement
For many city dwellers, Japan is a country of high buildings, an up-tempo lifestyle, with a cute countryside that feels like an afterthought. However, for Dutch artist Maan Limburg, the country stands for desolation and empty houses. Limburg started photographing the places she encountered while traveling the countryside in 2018 and 2019. She found an incredible number of abandoned houses, factories, hotels, and restaurants - all full of memories of people long gone. Her images of these locations will be shown in the exhibition Without Us, which features selected works of her project The Lost World.
展示概要
都市部に住む多くの外国人にとって、日本は高層ビルが立ち並び、忙しい生活が特徴で、のどかな郊外エリアにはあまり注目しない国だと思われがちです。しかし、オランダ人アーティスト、Maan Limburg(以下リンブルグ)の目には、郊外にある廃墟や空き家を日本の特徴的な要素として映ったのです。 リンブルグは2018年から2019年に渡って、日本を旅行しているときに郊外を巡りながら撮影の旅をしていた折、置き去りにされた廃墟の工場、ホテルや旅館、レストランなどを数多く見つけ、その建物たちが昔の人々の思い出で満ち溢れているように感じました。帰国後「The Lost World(失われた世界)」と名付けた展示で、まずはオランダにて写真を展示しました。そして今回は「Without Us(人々の残像)」というタイトルで2024年4月12日から5月12日まで、東京のJinny Street Galleryにて開催されます。
Maan Limburg
Maan Limburg (’88) is the artist behind The Lost World. She has a longstanding love affair with adventures and Japan. Her background in photography and her training as a journalist ensure that she combines text and images like no other. Her work is fueled by curiosity, and she’s on a lifelong quest for the most beautiful colors, textures, and people.
マーン・リンブルグについて
マーン・リンブルグは、「The Lost World」の背後にいるアーティストです。彼女は長年、冒険と日本との愛の物語を持ち続けています。写真のバックグラウンドを持ち合わせた彼女は、テキストと画像をうまく組み合わせることで、その物語を語り続けています。彼女の作品は好奇心に駆られており、最も美しい色彩、質感、そして人々を求めて、彼女は生涯をかけて探求しています。
Artist Statement
If I were to die suddenly without being run over and being reduced to a pulp, they could have every part of my body except for my eyes. The idea somebody else would wear my eyes is intolerable to me.
My eyes construct my work and create a world I’m trying to show others inside my brain. The magic of really seeing someone or something and taking time for this is something I value greatly. So much tends to go unnoticed, don’t you agree?
Often, my private world finds its way out through large prints and exhibitions that include smell, sounds, and extraordinary locations in addition to my images. The big prints and inclusion of senses seem logical to me—I want the visitor to experience my work instead of just view it. I want to bring you into the world inside my head.